رفتن به محتوای اصلی

همکاری سامانه 137 شهرداری قم با قرارگاه مردمی اربعین

مطلب بدون عنوان 2156
مسئول قرارگاه مردمی اربعین درقم گفت: ارسال ۸۲ به سامانه ۳۰۰۰۱۵۱۵، تماس با سامانه ۱۳۷ و تماس با مرکز تماس قرارگاه به شماره ۰۹۹۰۳۳۴۱۱۲۰ راه های ارتباطی قرارگاه مردمی اربعین در قم هستند.

به گزارش شهرنیوز، مهدی قربانی کرم در گفت و گویی ابراز داشت: با توجه به نزدیکی به‌روز اربعین و حضور صدها هزار زائر ایرانی و خارجی اربعین در مسیر رفت و بازگشت به کربلای معلی در قم، مرکز تماس قرارگاه مردمی اربعین به‌عنوان راهنمای مسافران و زائران استان انتخاب شده‌است.

وی افزود: به همین منظور در ۱۰ کیلومتری ورود به قم پیامک راهنمای زائر شامل ارسال ۸۲ به سامانه ۳۰۰۰۱۵۱۵، تماس با سامانه ۱۳۷ و تماس با مرکز تماس قرارگاه به شماره ۰۹۹۰۳۳۴۱۱۲۰ انجام می‌شود.

وی گفت: مرکز تماس قرارگاه مردمی اربعین قم به‌صورت شبانه‌روزی، به راهنمایی و اعزام زائران اربعین حسینی به مراکز و موکب‌های زیرمجموعه این قرارگاه در سطح استان قم مبادرت می‌کند.

قربانی کرم ادامه داد: تاکنون به بیش از ۳ هزار تماس و درخواست تلفنی و ۵ هزار پیام به‌صورت برخط پاسخ داده شده‌است.

گفتنی است طبق پیش‌بینی‌های انجام‌شده در این استان برای اسکان ۴۰۰ هزار زائر اربعین برنامه‌ریزی شده است. زمان استقبال از زائران و پذیرش آنان نیز از نخستین روز شهریورماه آغازشده و به مدت ۲۵ روز ادامه دارد.

امسال علاوه بر مسجد مقدس جمکران، امامزاده جمال (ع)، منازل، مساجد و حسینیه‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها و بقاع متبرک امامزادگان برای میزبانی از زائران مراسم بزرگ پیاده‌روی اربعین ساماندهی شده‌است.

همه ثبت‌نام‌های خادمان، مواکب و زائران قرارگاه مردمی اربعین قم هوشمندسازی شده و به صورت مجازی و اینترنتی انجام می‌شود و زائران مراسم اربعین و همشهریان می‌توانند برای آگاهی از تمامی خدمات و برنامه‌های قرارگاه مردمی اربعین قم، عدد ۸۲ را به ۳۰۰۰۱۵۱۵ ارسال کنند.

 


منبع مطلب: ایرنا
https://www.qom.ir/PeNQ